Sinds mei 2021 werkt ze bij De Jong Accountants en Adviseurs. Daarvoor zat ze ruim 4,5 jaar bij een administratie- en advieskantoor. Waarom maakte zij de overstap? En hoe bevalt het haar? In gesprek met Assistent Accountant Lotte van den Bosch.
Doorontwikkelen
“Bij mijn vorige werkgever werden mijn werkzaamheden op een gegeven moment een beetje eentonig. Ik wilde mij graag verder ontwikkelen; niet alleen maar boeken, maar ook jaarrekeningen maken en zelf contact met klanten onderhouden. Dus toen heb ik een mij bekende recruiter een berichtje gestuurd met de vraag of ze iets voor mij wist. Zij gaf aan dat De Jong Accountants en Adviseurs wel bij mij zou passen: jong, ambitieus en gericht op persoonlijke groei.” Ondanks deze tip ging Lotte op gesprek bij verschillende bedrijven. Maar het was toch het kantoor van De Jong dat eruit sprong. Lotte: “Tijdens het eerste gesprek klikte het direct. Ik merkte dat de sfeer professioneel was, maar ook informeel. Het is een in alle opzichten modern kantoor, met flexibele werkplekken en een mix van ervaren en jonge mensen. En er zijn dus veel mogelijkheden voor persoonlijke groei.”
Niet alleen maar jaarrekeningen
Op de vraag hoe de overstap haar bevalt, geeft Lotte aan dat ze met open armen is ontvangen. “Nog voor ik was begonnen werd ik al toegevoegd aan de groepsapp van mijn team op WhatsApp. Ook op LinkedIn regende het welkomstberichten van de mensen van De Jong. Dat was erg leuk.” Het werk bevalt Lotte tot nu toe erg goed. “We werken in teams. Meestal bestaat een team uit een Relatiebeheerder of Bedrijfsadviseur, Assistent Accountant, Administratief Medewerker en een Accountant. Met elkaar bedienen wij onze klanten zo optimaal mogelijk. En als een klant bijvoorbeeld fiscale- of digitaliseringsvraagstukken heeft, kunnen we heel makkelijk schakelen met de collega’s van Fiscuraat of BRYN. Zij zitten op kantoor gewoon tussen ons in.”
Inmiddels heeft Lotte zelf ook veel contact met klanten. “Wekelijks controleer ik bijvoorbeeld de administratie van een klant op locatie. Verder houd ik mij bezig met btw-aangiftes en jaarrekeningen. Heel gevarieerd dus, zeker niet alleen maar
jaarrekeningwerk.” Omdat Lotte tijdens de kennismakingsgesprekken had aangegeven dat zij naast haar werk ook graag andere dingen wilde doen en leren, maakt zij ook deel uit van de werkgroep Dashboarding. Deze werkgroep houdt zich bezig met de nieuwste trends en innovaties binnen het vakgebied en de doorvertaling daarvan naar de klant. Lotte: “Eigenlijk is hier van alles mogelijk, zolang je het maar aangeeft.”
Donderdag bootcampdag
Gevraagd of er nog andere dingen zijn die het werk bij De Jong zo leuk maken, antwoordt Lotte meteen: “De lunch. Die is sowieso echt heel uitgebreid, maar op maandag en donderdag komt er een kok die iets lekkers voor ons maakt. En er wordt elke donderdagmiddag een bootcamp georganiseerd. Voor jong en oud. Lekker buiten met z’n allen sporten, superleuk om te doen! We hebben ook regelmatig een borrel of een etentje. We zijn laatst nog met z’n allen gaan stappen in Den Bosch.”
Versterk ons team
Ben jij ook enthousiast geworden na het lezen van het verhaal van Lotte? Bekijk onze vacatures en solliciteer direct.